11. desember 2016

Flaggspett ved Jonsvatnet






Det hadde snødd tett på lørdag, men det var oppholdsvær på søndag. Temperaturen var rundt -1 grad og det var overskyet.

Det var stor aktiviteten på foringsplassen. Jeg observerte 8 - 9 blåmeis på en og samme tid. Jeg har aldri sett så mange blåmeis på en gang. I tillegg var det mange gran-og svartmeis. I tillegg et par kjøttmeis og tre toppmeis.

Det som var nytt denne sesongen, var en trekryper (fikk ikke tatt bilde av den) samt et flaggspettpar. Hannen holdt seg lang unna, men hunfuglen (bide 1 og 2)  kom nærme foringsplassen.

Denne gangen brukte jeg ikke kamuflasjeteltet. Det var ikke noen problemer å få tatt bilder av meisene, men flaggspetten var nok skeptisk til meg og trekryperen trakk seg raskt unna når jeg beveget meg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar