28. juli 2013

Fugler i bjørkeskogen







Jeg fikk tatt noen bilder av gråsisik ( de to øverste bildene ) inne i en bjørkeskog like utenfor Vadsø i slutten av juni. Jeg var egentlig på utkikk etter polarsisik og lappmeis, men jeg så ingen av de to artene. Polarsisik skal ligne mye på vanlig gråsisik, men alt jeg fikk sett ( mener jeg ) var gråsisik. 

Et par sorthvit fluesnapper var ivrig opptatt med å fange insekt. Fuglene hadde unger i en fuglekasse og kom ofte med mat til ungene ( bilde nr. 3 og bilde nr. 4 ).

Jeg så noen få grønnfink ( bilde nr. 5 ) og hørte enda flere bjørkefink inne i skogen. Jeg fikk ikke tatt bilder av bjørkefinken denne dagen.

Jeg prøve meg på noen fluktbilder av fluesnapperen og det siste bilde er det beste bilde av de jeg fikk tatt. Dette er vanskelig og jeg må øve mer på dette ved en senere anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar