28. februar 2016

Flere meisebilder


Denne søndagen prøvde jeg å ta fluktbilder av meisene ved foringsplassen jeg har anlagt. Det er ikke mulig å bruke autofokus/følgefokus på småfugler. Jeg valgte isteden å forhåndsfokusere på et punkt der jeg mente fuglene ville fly forbi (fra en kvist og til solsikkefrø på et brett), men ofte landet de rett på brettet eller de kom inn fra en annen vinkel.

Dette er det beste bildet tatt med ISO 2000 for å få rask nok lukkertid (1/6400 sekund og med blender f5.6). Her "traff" jeg godt både med skarpinnstilling og eksponeringen.

På det andre bildet har jeg også brukt ISO 2000 og en lukkertid på 1/3200 sekund med blender f4.5. 

Her er lukkertiden riktig, men skarpheten er ikke god nok. Tar likevel med bildet og håper jeg neste gang blir flinkere til å ta slike bilder som også blir skarpe nok.

Bildet under gjør seg best uten at det forstørres :-)



1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi đài loangửi hàng đi pháp và dịch vụ gửi hàng đi canada uy tín, giá rẻ

    SvarSlett