22. februar 2015

Kongeørn i Meådalen










Jeg tilbrakte torsdag 19. februar i et fotoskjul som leies ut av Svein Wik og Stig Arve Meådal ikke langt fra Meråker. Det var meldt mye regn, men det regnet heldigvis ikke før helt på slutten av dagen. Det var fint lys og ellers gode forhold.

På formiddagen kom det en voksen kongeørn (det øverste bildet), men den ble ikke lenge på stedet. Nede i dalen var det veiarbeid og en sprenging skremte vekk fuglen. Fuglen kom ikke tilbake og det var irriterende å kun ha fått noen få bilder av fuglen (og kun bakfra).

Heldigvis kom det en ung kongeørn om ettermiddagen. Denne fuglen var på plass i over to timer og spiste seg god og mett (det kan man se av bildene) på både rådyr og rev.

Jeg så dessverre ikke at øren kom til plassen og fikk derfor ikke noen bilder av ørn i lufta. Alle mine bilder er av ørn som spiser på åte. 

Jeg er meget fornøyd med mitt første opphold i et fugleskjul for å ta bilder av ørn og jeg kommer helt sikkert tilbake en annen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar