21. april 2014

Gjerdesmett på Fosen






På Fosenhalvøya langs med Trondheimsfjorden, er det flere lokaliteter med gjerdesmett. Jeg tok med kamera, stativ og i tillegg min iPhone samt ekstern høyttaler for å prøve å ta bilder av denne fuglen. Jeg har sett gjerdesmett mange ganger, men aldri klart å få tatt bilde av fuglen.

Jeg spilte gjerdesmetten sin sang på min iPhone og en gjerdesmett kom innom flere ganger. Det var trolig en fugl som hadde etablert teritorium like ved der jeg var plassert. Gjerdesmett har en meget kraftig sang til å være en så liten fugl. 

Gjerdesmetten er kjapp i begegelsene og satt nesten aldri i ro mer enn et kort sekund eller to. Det var mye busker og trær i terrenget, men jeg fikk imidlertid tatt noen bra bilder. Jeg er aller mest fornøyd med det første bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar